En vecka i Österrike

Idag har vi äntligen fixat internet, det var inte det lättaste. Men shit vad underbart att äntligen få vara med och se vad som händer där ute i världen, nu är man inte lika isolerad längre.

Jag och Daniel har haft en rolig och händelserik vecka här i Österrike. Förra fredagen, på morgonen, skjutsade pappa och Niclas mig till Arlanda. Daniel var redan på plats med sin familj. Vi checkade in våra 100 kg och sa farväl till våra nära och kära. Det var lika känslosamt denna gång som när jag sa hejdå till mamma m familj. Det gick jättebra att flyga och när vi var framme på Munchen flygplats tog vi flygbussen till Munchens tågstation. När vi kom dit var det ca 50 min tills vårt tåg skulle gå, nu skulle vi bara köpa biljetter till det. Vi ställde oss i den engelsktalande kön, men det var en riktigt seg kärring framför oss. Det tog henne 30 min att skaffa sina #!?/* biljetter! Jag och Danne blev aningen stressade av tantens seghet. Men vi fick våra biljetter tillslut, som tur var. Tågen i utlandet är inget vidare om man jämför med Sveriges tåg! det är liksom små båser man sitter i. Jag och Danne som ungefär hade 100 väskor var ala 100 kg fick inte plats med packningen i nått bås så vi fick sitta där dörrarna var. En gubbe med cykel hade tagit sittplatserna som fanns, eller inte han utan cykeln stod där sittplatserna var så det var till att stå nästan hela redan, 3 timmar! Lite segt, men det funkade. De 3 timmarna går lite snabbare om man ser till att ha det lite skoj, vilket jag och Danne klarade galant!

Vi stannade på slutstationen Lindau, där kom lagets president och hämtade oss och körde oss till vår lägenhet! Och som om lägenheten var vacker! Det var verkligen en sån där lägenhet man drömt om, riktigt morden, högt i tak, stort badkar, dusch, eldrivna persienner, fräscht kök. Allt var perfekt! Vi tog det lugnt första kvällen. Dagen efter åkte vi tilll Bregenz . Tanken var att skaffa telefonkort och internet, vi lyckades att få tag på telefonkort, så nu är man en stolt ägare till ett Österrikiskt nummer. Haha! Denna kväll hade Daniel sin första hockeyträning, och det gick super för han. Själv satt jag hemma och spelade The Sims 3 och tittade på dubbade program på teve, score!

Vi har under veckan undersökt staden och allt här är fruktansvärt vackert. Det är två mataffärer, men bra utbud, ett intersport, nått bageri, nån bank och en riktigt schyst kosmetikaffär, allt där var asbilligt, så jag vet vart jag kommer hänga när det damper ner en slant i min ficka!

Det tråkigaste under denna veckan var när vi vart tvungade att flytta från vår underbara fina lägenhet för att coachen ville ha den! Jag grät floder! Vi fick då välja mellan två lägenheter. Den ena som vi bor i nu ligger i Alberschwende, det var coachens gamla lägenhet. Denna lägenhet har ett Österrikiskt utseende, träpanelsvägg, lågt i tak och lite mörk, men mysig. Vårt andra alternativ var en lägenhet som är belägen närmare Egg. Egg ligger en bit bort och om vi skulle bo där skulle Daniel ha fått åkt med en annan i laget för att komma till sina träningar, vilket skulle bli lite jobbigt för honom. Men den lägenheten var också jättefin, mordern. Hde den lägenheten legat i Alberschwende hade det vart toppen!

En rolig nyhet är att jag idag fick reda på att jag ska på en arbetsintervju på måndag. Jag har ingen aning om vad jag ska söka jobb som, haha, men jag vet att det är på BMW. Jobbet står mellan mig och en annan tjej, och som jag känner idag kommer jag sänka henne totalt! Jag vill så gärna ha ett jobb! Och vad jag har hört så har jag vissa fördelar jämfört med henne . . . Mer om detta senare när jag vet mer!

Nu måste jag få i mig någon middag, jag är inte det minsta hungrig men måste ju ändå äta!
Jag ser mycket fram emot när alla kommer hit! Ska bli så kul att visa alla hur vi bor och har det här i Österrike!
Juste, jag har ju glömt bort att jag lärt mig 3 nya ord på tyska, kartoffel, fünf och knoblauch!
Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0