Hemma efter träningsmatch


Nu har jag kommit hem efter en trevlig kväll med hockey. Jag mötte upp de två tjejerna, Patricia och Magdalena, båda två var helt underbara. Känns fruktansvärt bra att veta att man har någon tjej här i Österrike man kan prata med om vad som helst när som helst. De bor i samma stad som mig och Daniel, så vi lär ju ses ofta och hitta på roliga saker tillsammans vilket är toppen.

Bregenzerwald vann matchen, tyvärr spelade inte Daniel. De ansåg att han skulle vila då han varit sjuk de senaste dagarna. Det var ingen viktig match så det gjorde ingenting, men det hade ändå vart mycket mycket roligare att titta på matchen om Daniel spelade! Självklart!

Nu sitter jag ensam hemma och väntar på att Daniel ska komma hem. Jag har nyss pratat med mamma i Skype, så skänt att man skaffat internet så att vi kan prata den vägen. Mysmys! Man kanske ska ta sig något att äta, lite nudlar kanske. Vi får se om jag hittar orken. Jag sitter ju så skönt i soffan just nu. Kanske får jag ett sms av Patricia sen angående en aktuell utgång, men jag är både för trött och osugen på det. Vill ju hinna mysa lite med Daniel också innan det blir söndag. Haha i och för sig är det söndag om 25 min, men ja, ni fattar vinken.

Nattinatti!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0