Matchdag


Matchen gick bra idag. De vann med 3-2. Och det var så kul att se Daniel spela, det var ett tag sen sist, sisådär förra vintern. Jag åkte till matchen tillsammans med Daniel och två av hans lagkamrater. Det innebar att jag var där lite mer än 2 timmar innan matchens start. Därför bestämde jag mig för att gå en sväng i Lustenau (den staden de spelade i). Det var så fruktansvärt varmt idag så jag bestämde mig för att hitta någon affär där jag kunde köpa nått att dricka. Jag gick och jag gick. Ingen affär. Tillslut var det som att gå i en öken, solen stekte! Ingen affär. Så fort jag skymtade något som skulle kunnas tänka vara en affär skyndade jag på mina steg, men blev alltid lika besvinken då jag insåg att det inte var det. Tillslut, efter 50 minuters plåga hittade jag en öppen pizzeria, och där kunde jag äntligen köpa mig en Cola Light! Härligt och så gott! Det som gjorde mest ont under min vandring var att det tog mig 50 min att hitta affären men bara 15 min att hitta tillbaka till ishallen . . .

När jag väl var tillbaka vid ishallen fick jag betala 5 euro för att se matchen. Det var dyrt tänkte jag för en träningsmatch. Men det var det värt, trost att jag kunnat få gå in gratis när tjejerna kommit. När jag tittat ca 10 min på matchen kom Patricia och Magdalena och höll mig sällskap. Det behövdes i den kalla ishallen. Det var nästan outhärdligt kallt där inne. Och det vart nog ännu kallare eftersom det var så varmt ute.

Efter matchen åkte vi hem. Jag, Daniel, Pelle pch Toumo. Husmor som jag är lagade jag mat till alla tre gossarna som spelade poker. Idag hemma hos familjen Friberg/Lundin bjöds det på köttfärssås med spagetti och kött med pommes. Jag har aldrig lagat så mycket mat förut, och jag har aldrig lagat mat till någon annan än familjen och Daniel. Så en stor applåd till mig.

Nu ska jag sitta här vid datan tills killarna är pokerutmattade. Eller tills klockan är halv 9 och de ska streama en fotbolls match från datan . . . Den som lever få se.

Ha en riktigt trevlig kväll så länge! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0