Fartfylld dag!


Gick upp riktigt tidigt idag, så tidigt som 7.40. Inte alls vanligt för att vara mig. Jag gjorde mig iordning sen fick jag upp Daniel ur sängen med. Vi gick gemensamt till banken för att hämta ut den svenska lönen vi fått, sedan gick vi vidare till Hofer där vi köpte frukost. Det vart både ost, skinka och yoghurt. Jag tänkte köra en tuffing och ta en klar cappucino, men den hade gått ur datum . . . Too bad!

Vid kvart i 10 kom lagets president och hämtade mig. Han körde mig till det företag jag skulle provjobba för. Efter en lång väntan mötte en man upp oss och vi gick allihopa in till ett konferensrum av något slag. Där satt mannen och lagets president och pratade i evighet på tyska, medans jag bara satt och tittade ut på den fina naturen genom fönstret. Efter ett tag började lagets president översätta vissa saker om vad de pratat om. Det största problemet skulle vara språket. Alltså, skulle jag behöva gå en tyskakurs för att göra bra ifrån mig på jobbet. Men i alla fall, efter en stund gick vi tre ut till de stora salarna där allt maskineri befinner sig. Vi gick till min station, där fick jag förklarat för mig att jag skulle kontrollera motordelar. Idag skulle jag kontrollera en motordel som sedan skulle monteras i en Mercedes Amg! Jaja, nog om jobbet. Efter jobbet fick jag skjuts hem av Pelle och Tuomo, Daniels lagkamrater. Jag hann inte mer än att byta om hemma förrän vi skulle åka till ett köpcentrum i Dornbirn.

Vid Dornbirns köpcentrum ligger en stor inredesaffär, ungefär som IKEA men lite dyrare. Denna trevliga inredesbutik heter KIKA. Där köpte vi två taklampor, två sänglampor, en golvlampa, en korg, en spargris (Det enda som stod på Daniels önskelista), tavla, diskställ, karaff, ljus och ljusunderlag. Vi köpte allt i vitt, för att piffa upp vår lite mörka lägenhet. När vi var klara där gick vi in i själva Messepark, köpcentrumet. Där åt jag och Daniel. Efter det vart det mer shopping. Daniel köpte ett tennisracket vilket han blev alldeles extas över! Jag fick med mig lite hårfärg, en kajal och lite nagellack hem.

Nu ska jag och Dannebanan gå ut och äta. Det sägs att restaurangen vi ska till är något utöver det vanliga.
Nu är förväntningarna på topp!

Ha det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0