Rena rama kofesten!


Jag satt i kö i ca en timme på väg hem från jobbet. Och kan ni gissa varför?
Jo, för det är kofest här i Alberschwende. Kossorna går omkring i en liten inhängnad mitt på stan och blir sedan bödömda av domare. Det serveras öl och spelas musik i stora högtalare. Vilket partaj!



Måste bara tillägga att idag när jag och Daniel var ute och slog lite bollar idag till varandra med våra tennisracket kom en tant och parkerade bredvid oss och steg ur. Hon sa att hon hade en ny bil, och att det skulle vara mycket bättre om vi gick till tennislanen och spelade. Nehe?! Hon var allmänt irriterad och otrevlig. Jag och Daniel orkade inte bry oss särskilt mycket om henne. Tanten gick in i huset precis där vi stod och spelade. Helt plötsligt när jag och Danne spelar blixtrar det till från ovan. Jag tror att det är gatbelysningen som tänds, men ICKE! Kärringen stod och tog kort på oss genom fönstret! Det är väl lite värre (det är olagligt) än att stå och slå lite bollar till varandra. Vi bad henne att drå åt *****, sen gick vi in.

Sen när vi kom in genom dörren vrålade vår tant som vanligt, - Antonia? Antonia? Jag svarade (skrek tillbaka), Nej det är bara vi! Men tydligen prtatade hon i telefon. Fortfarande inte någon som svarat på att de kan låna ut en träslägga, ett rep och lite silvertejp . . .

Vad är det med tanterna i Österrike egentligen?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0