Storförhandlarn

Är riktigt impad av mig själv efter dagens löneförhandling mm.

Jag kom till företaget tio i 8 imorse. Jag fick sätta mig i ett konferansrum och vänta på chefen. Det tog en hel kvart innan han visade sig. Vi diskuterade allt som hade mid mig och jobb att göra.

Det vi kom fram till var att jag har kontrakt till den 15 mars på företaget. Från att behöva jobba shift från 5.00-13.00 eller 13.00-21.00 lyckades jag få börja jobba 7.00-15.00 varje dag. Hur bra är inte det på en skala? Idag var också första gången jag förhandlade om min lön. Han nämde en summa per timme efter skatt. Jag förstod inte att han menade efter skatt så jag tittade på honom som att han var den dummaste personen på jorden. Han undrade genast om något var fel med lönen, och jag svarade att det är den sämsta lönen jag någonsin fått. Så jag sa att jag istället krävde min minimumlön som jag hade i Sverige, och det gick han med på (Men jag får ju mer eftersom summan jag valde är summan avdraget skatten, alltså netto, för den som inte gått 3årig ekonomilinje på gymnasiet). Haha. Jag skulle dratt till med nått mycket högre belopp. Men jag är nöjd ändå! :)

Det känns verkligen skönt att ha fått ett jobb. Nu tjänar både jag och Daniel pengar, och jävlar vad vi ska unna oss saker, och spara ihop till en dunder New York resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0