Avskedning, eller ?!

Nu mina nära och kära ska jag förklara för er vad som gjorde mig skitförbannad igår . . .

På morgonen ringde jag som sagt till chefens sekreterare och sjukanmälde mig (se inlägg nedan). För att bevisa för den "trevliga" sekreteraren att jag verkligen är sjuk åkte jag till sjukhuset i Dornbirn för att skaffa mig ett läkarintyg. Jag förstod inte alls vart jag skulle ta vägen i det enorma sjukhuset, så jag gick till informationsdisken. Där satt en äldre man, han kunde inte prata engelska, så han räckte mig en telefon, där möttes jag av en kvinnlig vänlig röst som talade om för mig att hon skulle hämta upp mig och visa mig vad jag skulle göra. Hon kom, och ledde mig till ett litet bås där jag skulle visa legg och berätta vad som var fel på mig och vad jag behövde hjälp med. De tog också en kopia av mitt eukort för att skicka det till försäkringsbolaget.

Sedan blev jag hänvisad till ambulansrummet. Där var det en massa gamlingar i rullstol med dropp och katetrar, Jag kände att jag inte platsade in, att de äldre mådde så dåligt medan jag bara hade en förkylning. . . Usch! Jag väntatde i väntrummet ett bra tag, sedan vart jag inkallad till en snäll sjuksköterska som tog blodprov och andra tester på mig. När jag precis var klar där inne kom en manlig doktor in och sa Hej, jag hörde att du kommer ifrån Sverige(På svenska). Jag vart helt paff. Han var jättetrevlig och vi satt och pratade lite granna. Sedan frågade jag honom om jag kunde gå ut och ringa ett samtal. Han sa att det var helt okej, bara jag inte var borta i mer än 30 minuter, då blodsvaren skulle komma. Jag gick ut. Precis när jag gick ut genom sjukhusets dörrar fick jag ett sms av Daniel Ring mig så fort du ser detta. Jag som redan var på väg att ringa Daniel skyndade mig nu lite extra. Daniel frågade hur det hade gått hos doktorn, sedan släppte han bomben, Du har fått sparken från ditt jobb Jessica. Jag vart ursinnig och väldigt förvånad! Hur kunde de sparka mig?! Daniel berättade att hans president ringt honom, och presidenten själv hade fått ett email av sekreteraren till chefen. I mailet (som Daniel fick vidarebefodrat till sin mail) stod det att de ville avskeda mig med omedelbar verkan på grund av att jag på lördagen vart och tittat på Daniels match och att jag festade efteråt. Det stod också att de trodde att jag på tisdagen (då jag gick hem från jobbet tidigare) gick hem för att sedan åka och titta på Daniels match i Salzburg. Vilket inte alls stämmer! Hon avslutade mailet med att säga att Jessica inte ännu har blivit informerad om detta då vi ska prata om hennes avskedning under ett möte senare med chefen. Vadå, först var det omedelbar avskedning, men sen så ska de prata igenom beslutet med chefen?! När Daniel berättade allt detta för mig visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Jag vart så ARG! Eftersom jag vart tvungen att gå tillbaka in i sjukhuset sa sötDanne att han kunde ringa upp chefen och snacka med honom.

Väl där inne igen fick jag mitt läkarintyg från tisdagen den 21 september till måndagen den 27 september. Alltså jag har inte bluffat att jag varit sjuk. Jag fick ett sms av Daniel igen att han pratat med chefen, och att jag skulle ringa Daniel så fort som möjligt för att sedan ringa chefen. Jag ringde Daniel, han berättade vad de pratat om -(det ovan). Daniel sa också att han tyckte det var konstigt att chefen för två veckor sedan kunde ringa till Daniels president och berätta hur nöjd han var med mig för att sedan, två veckor senare, sparka mig . . .

Efter samtalet med Daniel ringde jag chefen. Han svarade med sitt namn och jag svarade surt tillbaka Ja det är Jessica. Han frågade hur det var med mig, och självklart svarade jag att jag mådde piss. Jag berättade att jag stod vid sjukhuset och precis fått ett läkarintyg från den 21-27. Han frågade lite vad doktorn hade sagt och hur länge jag skulle få vara ledgt enligt läkaren. Jag berättade, och då utbrast han i skratt. Det västa jag vet är när männsikor hånar mig, att de har kul på min bekostnad, särskilt i sådana här lägen. Jag upprepade mig. Jag tog upp samma saker med honom som Danne hade gjort, och jag frågesatte allt han svarade. Efter ett tag sa han att jag skulle få en andra chans. Han frågade om jag kunde komma redan dagen därefter, alltså idag, jag svarade Klart jag kommer, jag är ju inte sjuk enligt er . . .



Idag var jag på jobbet kl 7. Den förste jag hejjade på var min "mentor". Han frågade om jag var frisk nu, och självkllart svarade jag nej. Jag berättade det mesta för honom, dock inte att jag fått sparken dagen innnan. Jag berättade att jag vart på Daniels match i Dornbirn på lördagen. Då svarade han, Men var inte du på matchen i Salzburg? Hur kunde han ens veta att det varit match i Salzburg, killen vet ju knappt vad sport är. . . Vad jag antar är att skvallerfisan till sekreterare har spridid detta rykte. Fyfan!

Senare på dagen gick jag och lämnare mitt läkarintyg i receptionen. Sedan fortsatte jag jobba. Efter ett tag kom chefen pratandes i telefon och tittade på mig. Sen gick han. Jag gjorde klart det jag höll på med sedan gick jag till chefen för att prata med honom.

Chefen: Hur mår du idag?
Jag. Jag mår inte alls bra!
Chefen: Nej, jag hör att du är täppt i näsan . . .
Jag: Ja, jag vet, jag har vart snorig, haft ont i huvudet och i halsen.
Chefen: Vart det så eftersom ishallen var så kall i lördags? (Skratt)

Jag blängde han i ögonen, och sa, Nej, såhär har det vart hela tiden! Sedan tittade jag bort och tittade han inte i ögonen när han pratade med mig. Jag vart så otroligt förbannad. Vi stod mitt ute i produktionshallen och vem som helst kunde höra hans hån mot mig. Juste, medan vårt samtal sade han också att jag måste lämna in läkarintyg senast den tredje dagen jag vart sjuk, jag svarade att jag inte hade en aning om detta, då svarade han att det står ju i kontraktet, och då svarade jag tillbaka, Ja men kontraktet är på tyska. . .

Efter samtalet bubblade jag av ilska. Jag vart så arg av allt hån. Egentligen hade jag lust att bara stå och vara elak tillbaka. Men jag är inte sån. Jag svalde det han sa, för han är ju som sagt chefen och jag behöver ett jobb.
Men nu ska jag se till att hitta ett nytt jobb, men tills jag hittat ett nytt jobb ska jag jobba kvar . . .

Så nu vet ni, och det var skönt att få ur mig all denna skit!
Nu väntar kudden i sängen efter sällskap, hörs imorgon!
Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: simone

Fyfan vilket as! Haft å göra med liknande och då stämde jag dem via facket (hoppas du är med där, ring dem direkt och rådgör) han sätter sitt företag på spel genom att tvinga dig komma till jobbet, håna dig och sparka dig!

2010-09-30 @ 11:45:30
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0