Min dag idag (lång version)


Har inte uppdaterat er om nått idag så här kommer allt på en gång!

Började dagen med att försova mig. Daniel som hade tänkt kolla på tennis natten till torsdagen hade somnat i soffan. Vid tio i sju gick han mot sängen och tittade på klockan. Och till sin fasa märkte han att jag fortfarande låg och sov (vanligtvis börjar jag på jobbet sju, min buss går kl 06.13 på morgonen). Han väckte mig och jag fick panik. Jag visste inte vad jag skulle göra. Daniel sa att jag skulle ringa till jobbet. Men hör och häpna, varken jag eller Daniel hade några pengar på mobilen. Eftersom jag har världensbästa pojkvän erbjöd han sig att gå till macken och köpa telefonpengar. Under tiden har var borta hann jag göra mig i ordning. När Daniel kommit hem igen ringde jag till jobbet och de sa att det var lungt och att jag kunde komma så fort jag kunde. Jag tog bussen 07.20. När jag var framme vid hållplatsen där de är menat att jag ska byta buss märkte jag att min buss där inte skulle gå förrän 08.03. Shit! Jag fick tag i daniel per sms och han ringde sina komisar som jobbar på samma jobb som mig, och som tur var fick jag åka med dem till jobbet. Kom fram 07.50. Inte dåligt!

Idag har jag haft en riktigt bra dag på jobbet. Jag började med tråktvätten men fick snabbt byta och lära mig en ny station, finishmachine, som de så fint kallar det på jobbet. Där sker själva finjusteringen. Ett riktigt Jessicagöra, pillrit och dant. Jag fick gå hem strax efter 14.00 idag eftersom det inte fanns nått mer att göra. Det uppskattades riktigt mycket eftersom jag och Daniel planerat in en tripp till Dornbirn.

I Dornbirn köpte både jag och Daniel ett varsitt racket och vi vart så ivriga att testa dem. Vi tog första bussen hem och skyndade oss ner till tennisbanan. Det var riktigt kul att spela, speciellt nu när vi båda har riktigt bra racket!

Nu ska vi ner till macken och köpa smör så att vi kan äta lite rostade mackor. Daniel hojtade nyss att han minsann ska ha en färdig macka därifrån, latmask! Jag ska också försöka hitta några proteinbars, för de var både fruktansvärt goda och mättade hela dagen.

Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att du inte hade pappa polis med blåljusen i närheten då :-)

2010-09-11 @ 13:13:12
Postat av: Alexandra

Den var från mig haha

2010-09-11 @ 13:13:38
Postat av: Anonym

Det kan man lätt säga! :)

2010-09-11 @ 14:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0