En tidig morgon och tjuvjakt

En timme tidig. Mitt tåg till mamma går inte förrän 08.25 och jag sitter redan i centralen. Imponerad av mig själv då jag knappt sovit tre timmar inatt. Det känns för tillfället som att jag kommit till världens största mötesplats för sovande personer. Hela min bänkrad snarkar ikapp. Dock är jag inte särskilt sugen på att joina. Oerhört pigg för att vara så här tidigt på morgonen. Kommer inte ihåg när jag var uppe såhär tidigt senast. En julmarknad är uppriggad här mitt i centralen. Finner jag orken att resa mig upp från mitt väldigt sköna sittläge kanske det blir så att en av de där STORA polkagrisarna jag ser på håll trillar ner i min väska. Härliga juletid.

Justen, jag måste berätta om min spännande gårdag också medan jag har er här. Det vart tyvärr ingen skridskoåkning, istället vart det lite mer dramatik. Allting började med att det ringer på hemtelefonen. Pappa svarar. Försvinner ut genom ytterdörren. Jag och Daniel anar inget förrän pappa kommer inrusande in igen och säger att det varit inbrott i grannhuset. Alltså, en av våra grannar hade ring pappa för att berätta att de hörde höga och konstiga ljud från huset bredvid (de i huset bredvid är på semester). Pappa rusar mot huset samtidigt som han skriker högt. Tre killar stormar ut från huset och pappa springer efter. Killarna hoppar in i en bil och pappa fick tag i dörrhandtaget men de hade hunnit låsa bilen innefrån. De åker i väg. Det är nu pappa kommer in och berättar det här för oss. Jag och Daniel som har det lagom segt framför teven vill nu istället följa med pappa på tjuvjakt. Alla tre hoppade in i bilen och körde runt lite i Bromsten för att reka. Såg inget. Polisen har nu anländt till de hus det varit inbrott i och vi åker dit. Pappa tar på sig ansvaret att undersöka huset. Jobbade fram till två på natten, typ. Det ännu mer spännande var att jag för två dagar sen gick förbi det här huset och hörde ett larm gå, kanske en brandvarnare. Ingen vet än. Grannkillen hade nycklarna in dit då men ingen var där. Bilen inbrottstjuvarna körde har polisen letat efter hela gårdagen då det varit ett annat inbrott något längre bort från oss för ett tag sen.

Än så länge vet jag att en man blivit arresterad, så det dröjer väl inte till innan de andra två blir det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0