Är det så man leder ett företag?


Det är inte klokt hur man kan bete sig. Jag är ju som sagt lite sugen på att sluta tidigare från jobbet än vad mitt kontrakt låter mig göra. När vi skrev kontraktet sa jag till min chef att jag inte visste när hockesäsongen skulle vara över, därmed kunde jag inte säga ett precis datum, jag satte då 15 mars som ett preliminärt datum. Daniel har pratat med preisdenten för laget om han kan prata med min chef på jobbet. Det var ju trots allt han som fixade jobbet åt mig, och om jag inte har helt fel så finns det ett "kontrakt" mellan de båda också. Därför anser jag att det skulle vara bättre om Guntram, presidenten, kan prata med min chef innan jag gör det.

Idag på jobbet kom en arbetskamrat fram till mig. Han berättade för mig att chefen hade frågat honom om jag visste hur länge mitt kontrakt gäller. . . Först och främst anser inte jag att chefen ska prata om mitt kontrakt med någon annan. Mitt kontrakt är mellan mig, företaget och chefen. Ingen annan. Dessutom är jag så jävla trött på att han alltid går bakom ryggen på mig, och ignorerar mig. Han har lovat mig sen första veckan att vi ska gå igenom kontraktet tsm eftersom det är på tyska. Nu har det gått ett halvt år och vi har inte gått igenom det än trots att jag frågat så många gånger. Har han tappat bort det kanske?

Näh, är så trött på Hoeckle nu så hälften vore nog.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0