För vissa flyter allt på, men aldrig för mig.

Vilken helvetes morgon! Jag hade ställt klockan på 06.15 för att kunna fixa allt i lugn och ro inför min resa till mamma. Som vanligt stängde jag bara av väckarklockan. Vid 07.30 vaknar jag till med ett ryck och inser att jag nu har en timme på mig innan mitt tåg går. Packade och gjorde mig klar på 15 minuter, sen var det bara att springa till station. Tog tåget som gick 08.00. Jag klarade det, tänkte jag. Så skulle jag inte tänkt. Signalfel och spricka i rälsen. Vart ståendes i Karlberg en bra stund. Kom fram till Centralen exakt samma tid som mitt tåg till mamma skulle gå. Tog min stora väska och tacklade undan alla som gick framför mig. Till min lättnad står tåget jag ska med kvar på stationen. Det var också försenat, med tre minuter. Nu sitter jag här med en varm kopp kaffe framför mig, dock på fel plats, men det skiter jag fullständigt i förtillfället. Jag hann ju i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0