Klarar ni av denna?!

Igår när jag jobbade fick jag höra en sådan jobbig historia att jag grubblat på den till och med nu. Försök själva att lista ut denna.

Tre killar checkade in på ett hotell i Thiland. Receptionisten sa att en natt kostar 30 kr. Killarna betalade då 10 kr var. 10+10+10=30. De gick till sitt hotellrum. Hotellschefen dök upp senare på dagen och såg killarnas bokning. Han sa till receptionisten att han tagit för mycket betalt av killarna. De skulle bara ha betalt 25 kr för en natt. Chefen sa till reseptionisten att han skulle ge tillbaka de 5 kr som killarna hade betalat för mycket. När receptionisten kom till rummet sa killarna att ge oss 1 krona var och ta de två resterade kronorna i dricks. Så alltså, killarna betalade 9 kr var då 1 kr drogs av från varderas 10 kronor. Nu till kruxet, alla killar betalade alltså 9 kronor var. 9+9+9=27 och 2 kronor i dricks, 27+2=29. Vart tog den sista kronan vägen?

Jag kan svaret, kan ni?


Kommentarer
Postat av: din smarta lillebror

man ska räkna minus på den här gåtan!

2011-11-09 @ 21:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0