MQ, Hamilton, Nacka-Värmdö


Som vanligt är det underbart att vara ledig. Igår åkte vi till Kista precis när jag kommit hem från jobbet. Det är som att en hel ny värld öppnat sig när jag jobbat dag några gånger nu, man kan göra saker även på dagen?!  I Kista shoppade vi som tokar till mannen. Vilken rea de har på MQ, på riktigt fina saker också. Inget mellandagsreaskit inte. Tyvärr sög damavdelningen, fick inte med mig någonting hem. Fastnade för en skitsnygg sommarjacka, men fel tid att köpa sommarplagg kände jag. Efter två timmar shopping gick vi till bion för att se Hamilton. Tyckte den var riktigt bra, tråkigt nog är jag lite trög och hängde inte riktigt med på alla namn. 

Idag vart det en liten sovmorgon. Väcktes av D som redan hunnit fixat kaffe. Gjorde mig iordning ganska snabbt och strax innan ett åkte vi in mot stan. Passade på att kila in på PizzaHut för att kolla tiderna för nästa vecka, och där hade det vart en fartfylld "morgon". Tydligen hade en kvinna suttit där med sitt barn och inväntat sällskap, en man hade sedan kommit och då bröt kriget ut. Kvinnan ska tydligen ha skrikit till mannen att barnet är hans och sprungit därifrån, utan sitt barn. Efter mer research hade mina kollegor fått information om att kvinnan inte heller är svensk medborgare vilket gjorde allt ännu mer trassligt.  Mannen fattade ingenting och visste inte alls vad han skulle göra. När vi kom dit hade de precis ring till polisen. Hoppas allt löste sig, hjärtekrossande att kvinnan lämnade sitt barn. Det gjorde ont i hjärtat att höra det.

Efter att jag checkat schemapärmen fortsatte vi in i gröten med hopp om att fynda ännu mer denna dag. Självklart hittade D något och jag fick vara utan. Vid tre begav vi oss till Värmdö för att hejja på Nacka tillsammans. Daniel har ont i höften och kunde inte stå(det märks att han blivit ett år äldre). Nacka vann ganska överlägset.

Kvällen har inte bjudit på mer än hockey och tilltugg. Både Daniel och Niclas har gått och lagt sig. Pappa är inte hemma. Här sitter jag själv och nördar framför Disney Channel i brist på annat. Är inte ett dugg trött. Kanske hörs vi imorgon, kanske hörs vi snart igen.





Jag valde den lilla bullen till kaffet idag på matchen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0